Ar.Ma.
Sport da combattimento => Discipline lottatorie => Topic started by: xjej on May 07, 2012, 12:16:03 pm
-
Questa è la traduzione di un post da Facebook scritto da Mark Huizinga, un signore con 3 medaglie olimpiche, una mondiale e dodici europee più almeno una cinquantina in tornei ad altissimo livello.
Today I participated in a BJJ tournament (Brazilian Jiu-jitsu). It looks like groundjudo with some different rules and scores. Every now and then I train a little BJJ and I wanted to see how I did with my Judo-background. My knowledge of the game? I had none. Knowledge of the rules? Heard about it. My tactics? Just go and try to tap someone.
I only had 5 contestants in my poule (purple belt and up), so I went straight to the semi finals to meet with the Brazilian Mauricio Crist, apparently a World-Champion-amongst-the-brown-belts. He had a really weird way of fighting, I couldnt cope with. In my judo mind, not a lot happened (no pin, lock or choke), but he was able to gather 8 points. I really dont know how, I need to learn the scoring. But he deserved to win, I couldnt do anything to him. Loss on points
After that I had to fight for bronze against Radoslaw Senger, a Polish man with a brown belt. This looked a lot more like a judo-ground fight and pretty soon I caught him in a Sankaku. I had him tight and he didnt move anymore. The referee intervened and called me the winner. Bronze
I thought two fights were a little to few for me, so I enrolled in the open class. There I met a Dutch brown belt, Willem Peters. In my mind it went well, we were both active. But some how I was already behind 6 points due to certain movements. He tried a choke and I didnt feel any danger, my jacket was across my face. In Judo this is not allowed, but in BJJ it is. Holy sweet poopie, I had to escape! I stood up to get "mate". A judo-reflex, but of course in BJJ it continues, there was nothing left but to tap. Lost.
It was a beautiful day! Small, a very good atmosphere and good competitors. I wanted to see what such a tournament was like and how my Judo will do against the game of the BJJ-men. Im happy to have been able to challenge myself against good opponents. I would have loved to have had more fights, but my opponents of course knew a lot better how to use certain rules and scores. It was a lovely expedition!
Mi pare ovvio che prima di essere un campione come judoka, lo sia come persona.
Respect.
-
Questa è la traduzione
Trascrizione?
Concordo sul giudizio: bel racconto.
-
Questa è la traduzione
Trascrizione?
Concordo sul giudizio: bel racconto.
Nono il suo post è in olandese, vuoi l' originale ? XD
-
qualche video? :sur:
-
E' stato bravo a vincere così tanti match senza conoscere le regole. Pensa se le avesse conosciute!
-
Respect :)
-
Non ho ben capito se ha partecipato con la viola o la marrone.
Comunque penso che sia un gran bene che i grandi del Judo si espongano nel BJJ :thsit:
-
sembra viola and up, quindi credo viola più marrone, visto che le nere di solito stanno da sole, o al massimo marroni più nere e viola da sole
Huizinga è mostruoso come judoka, dopo un post di xjej credo nel Fam mi sono cercato tutti gli incontri e i video che ho trovato in rete, allucinante lui e alcuni suoi avversari
Ora mi pare di capire che è anche una gran persona, in primis per la voglia di testarsi e poi per l'analisi lucida che fa del match, fosse stato un italiano avrebbe detto tutt'altro :)
-
Huizinga s'è ritirato da due-tre anni, adesso tiene stages e si gode la vita, ma è fuori media come intelligenza..
-
:-* :-*
Un bel resoconto, di una persona intelligente e sincera, che si è messo in gioco facendo nuove esperienze e si è pure divertito.
Ha tutto il mio rispetto. Cosa volete di più?
Complimenti a lui e grazie Xjej per il link e la traduzione!! :sur:
Non ho ben capito se ha partecipato con la viola o la marrone.
Comunque penso che sia un gran bene che i grandi del Judo si espongano nel BJJ :thsit:
Esistono scambi e comunicazione tra i due mondi[1], oppure si deve solo a iniziative personali di grandi personaggi come lui?
-
Sono iniziative personali.
C'è più "interscambio2 in altri paesi ( usa o giappone ad esempio ) e sarà da vedere quando il bjj si diffonderà in est europa.
A torino ad esempio stanno sfruttando una grossa occasione, aver trascinato in materassina judoka "un pochino" titolati..
(http://a6.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/577260_387142048002842_245020772214971_1143212_1071523593_n.jpg)
(http://a2.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/407720_316573421726372_245020772214971_949188_1817863155_n.jpg)